Kesän kohokohdat: Kunnariketun PESISLIIKKARI JA PESISKOULU

18.4.2024

Pesisliikkari joka tiistai 3 - 6 vuotiaille klo 17.30

Kunnariketun pesisliikkari aloittaa toimintansa jo tiistaina 7.5. klo 17.30 - 18.30 Patteriston Uuden koulun piha-alueella olevalla hiekkakentällä. Aidoilla suojattu kenttä soveltuu erittäin hyvin liikkaritoimintaan. Kentän vieressä on leikkialue, josta vanhemmat pääsevät hyvin seuraamaan liikkarin toimintaa, vaikka leikkien muiden perheenjäsenten kanssa.

Viinijärven Urheilijoiden liikkari toimii ympärivuotisesti

Kesäaikana joka tiistai kokoonnutaan liikkariin Patteriston Uuden koulun kentälle, jossa toimintaa jatkuu sään salliessa aina syksylle asti. Tämän jälkeen siirrytään sisätiloihin. Likkari jatkaa läpi talvikauden, kunnes jälleen päästään ulos. Pesisliikkarissa 3 - 6 vuotiaat lapset saavat ensi tuntuman pesäpalloon. Lasten toiminta painottuu pitkälti liikunnan riemuun ja tarkoituksena on rohkaista lapsia ja saada heille onnistumisia niin leikkien, pelaamalla, yksinkertaisia sääntöjä noudattamalla ja toimien toisten lasten ja ohjaajien kanssa yhdessä. Liikkarissa ei tarvita omia varusteita, hyvä vaatetus sään mukaan ja vesipullo on aina hyvä olla matkassa mukana.

Ohjaajina toimivat

Viinijärven Urheilijoiden omat 15-18 vuotiaat pelaajat, joista osa on jo mukana seuran nuorempien joukkueiden valmennuksessa. Tytöt saavat seuralta koulutuksen ja osa tytöistä on ollut jo mukana useamman vuoden ajan. Liikkari tarjoaa Viinijärven Urheilijoille mahdollisuuden ohjaajien kesätöihin.

Ilmoittautuminen

Pesisliikkariin voit ilmoittautua Suomisportissa tai paikanpäällä

Pesisliikkarin maksu

Liikkarin maksu on 40 €.  Se sisältää ohjatun liikkaritoiminnan, pesispassin ja vakuutuksen. Maksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Suomisportissa.

Lisätietoja saat

Liikkarivastaava Joanna Mustonen 050 4421688⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Juniorivalmennuspäällikkö Marko Huhtanen  040 1722954

PESÄPALLOKOULUT ALKAVAT KESÄKUUSSA

Tulevana kesänä pesäpallokouluja pidetään neljässä eri paikassa. Ohjaajina toimivat ViU:n koulutetut pesisliikkariohjaajat.

Tällä kertaa paikoiksi on valikoitunut Viinijärven Pallokenttä, Liperin Kirkonkylän Urheilukenttä, Patteriston Uuden koulun kenttä sekä uutena paluun tekee Salokylän koulun kenttä.

Pesiskoulu on tarkoitettu 5 - 12 vuotiaille

Kunnariketun pesiskoulu muuttuu sisällöltään, kun mukaan tulevat erilaiset pesäpalloaiheiset tehtäväkortit. Tunnin mittainen pesiskoulu pitää mukanaan myös paljon muuta, ja ohjaajat myös itse osallistuvat niin leikkien kuin pelaillen.

Voit osallistua kaikkiin tapahtumiin

Uutuutena on, että voit käydä pesiskouluissa vapaasti eri paikoissa vaikka kuinka monta kertaa oman jaksamisen ehdoilla. Pesiskoulua pidetään aikataulun mukaisesti viikolla aina joka arkipäivä. Poikkeuksena on perjantai 14.6. jolloin ei pidetä pesiskouluja Kunnarileirin vuoksi. Olet tervetullut seuraamaan ja tutustumaan tapahtumaan.

Liperin Kirkonkylän urheilukenttä ma-pe klo 12-13, viikot 24, 27, 28, 31

Viinijärven Pallokenttä ma-pe klo 12-13, viikot 23, 27, 29, 31

Salokylän koulun kenttä ma-pe klo 11-12, viikot 23, 24, 27, 28

Patteriston Uuden koulun kenttä ma-pe klo 14-15, viikot 23, 24, 27, 28, 31

Ohjaajina toimivat

Viinijärven Urheilijoiden omat 15-18 vuotiaat pelaajat, joista osa on jo mukana seuran nuorempien joukkueiden valmennuksessa. Tytöt saavat seuralta koulutuksen ja osa tytöistä on ollut jo mukana useamman vuoden ajan ja samalla Viinijärven Urheilijoilla on hieno tilanne kun voivat tarjota ohjaajille kesätöitä.

Ilmoittautuminen

Pesäpallokouluun voit ilmoittautua vaikka paikanpäällä tai s-postitse viu.junioripaallikko@gmail.com tänne seuran sivuille on myös tulossa linkki josta voit ilmoittautua suoraan pesäpallokouluun.

Pesäpallokoulun maksu

Koulun maksu on 50 € sisältääen ohjatun pesäpallokoulun, pesispassin ja vakuutuksen.

Lisätietoja antavat:

Juniorivalmennuspäällikkö Marko Huhtanen  040 172 2954

Pesäpallokouluvastaava Joanna Mustonen 050 442 1688

TULOSSA TALVIPESISKOULU

Viinijärven Urheilijat aloittaa talvikaudella 2024-2025 uuden toiminnan, jolla halutaan saada pesiskoulu lähes ympärivuotiseksi ja helpottaa pesäpallosta kiinnostuneita lapsia siirtymään mukaan seuran joukkuetoimintaan.

Nyt kuitenkin ensiksi mukaan tutustumaan pesisliikkariin, pesäpallokouluihin tai vaikka molempiin.

Rohkeasti mukaan pesäpallon pariin

Marko Huhtanen