Seuran syyskokousuutisia

1.10.2023

Seuran syyskokous pidettiin 21.9. 2023 tiiviillä kokoonpanolla Ylämyllyn Shellillä.

Suuntaa antava talousarvio

Syyskokouksessa käytiin läpi tulevaa kautta ja hyväksyttiin muutoksia seuran toimintoihin. Budjetti hyväksyttiin koko seuran tasolla, mutta sen jakaminen joukkuetasolle tapahtuu vasta, kun joukkuetoiminta vakiintuu uuden toimintakauden alussa. Uusi toimintakausi alkaa 1.10., kuten kevätkokouksessa päätetty sääntömuutos edellyttää. Näin toiminta ja talous vastaavat tarkemmin toisiaan ja toimintakausien vertailu on tarkempaa, oikeudenmukaisempaa ja helpompaa.

Jäsenmaksuun korotuspainetta

Jokaista seurassa toimivaa koskeva muutos on jäsenmaksun korotus. Aikuisen jäsenmaksu on 30 € ja alle 12 v. lapsilla 15 €. Samalla seurassa otetaan käyttöön 50 euron perhejäsenmaksu, johon voi liittää kaksi aikuista ja rajoittamattoman määrän jälkikasvua.

Jäsenmaksuilla katetaan seuran hallinnosta syntyviä kustannuksia, joita ovat mm. kirjanpitoon liittyvät kustannukset, liiton ja PoKaLi:n jäsenmaksut, erilaiset sähköisestä toiminnasta aiheutuvat kulut, kuten myClub seurojen jäsenpalvelu , verkkosivujen ylläpito ym. Ensi vuosi näyttää tulevan Kunnari-leirin ansiosta valoisalta. Leirin tuottoa käytetään junioritoiminnan tukemiseen liiton ohjauksen mukaan. Kunnari-leiri on myös osa seuran 110 vuoden juhlatapahtumia.

Talviharjoittelu isolla harjoitusringillä

Urheilutoiminnan puolella suuri muutos on C-ikäluokan ja sitä vanhempien junioreiden sekä suomensarjan pelaajien muodostama iso harjoitusrinki. Iso harjoitusrinki mahdollistaa laadukkaan harjoittelun kaikille näille ikäluokille ja luo pelaajille mahdollisuuksia juuri oikealla tasolla pelaamiseen tulevalla kilpailukaudella.

Samalla G–D-ikäluokat saavat mahdollisuuden pelata ja harjoitella vakiintuneimmin kokoonpanoin ja taustajoukoillekin toiminta on selkeämpää. Joukkueiden järjestäytyminen alkaa viimeistään harjoituskauden alettua syysloman jälkeen.

Tärkeitä kehityskohteita alkavalle kaudelle ovat joukkueiden tuomaritoiminta ja pelaajien antamat ikätason mukaiset palautteet ja palautekeskustelut.

ViU johtokunta 2024

Uusi johtokunta järjestäytyy 12.10. 2023 pidettävässä kauden ensimmäisessä kokouksessaan. Johtokuntaan täydentyi niin, että sääntöjen määräämä maksimissaan kahdeksan hengen kokoonpano on täynnä.

Puheenjohtajana jatkaa seuraavan kaksivuotiskauden Mira Loponen. Johtokunnan muut jäsenet ovat Tomi Haverinen, Kalle Helminen, Matti Hirvonen, Tiina Karvinen, Sonja Ollila, Timo Palander, Janne Puhakka ja Antti Tukiainen.

Aihetta kiitokseen

Pitkään vaikuttaneelle ja toimineelle Juha Varikselle myönnettiin ero seuran johtokunnasta. Puheenjohtaja Mira Loponen toteaa: ”En usko, että mitkään sanalliset kiitokset pystyvät yltämään siihen, mitä Juha on seuran eteen johtokunnassa tehnyt, puhumattakaan kaikesta konkreettisesta työstä, mitä hän on tehnyt ja edelleen tekee. Kiitos Juhalle kaikesta. Uskoisin, että parhaiten kunnioitamme Juhan työtä jatkamalla seurasta huolehtimista niin, että kivijalalla seisoo tulevaisuudessakin huolella, innostuksella ja omistautumisella rakennettu seura”.